kerlek.blogg.se

Flicktycke

Kategori: Allmänt

Det var 1956 när jag jobbade och bodde i stockholm. Jag hade blivit bekant med en kille och vi hittade ett par tjejer som vi gick ut med på en dansresturang. När vi ätit så skulle vi dansa men den tjejen som jag hade sa att vi fick inte sitta jämte dom för då fick dom inte dansa, så vi fick snällt gå och ställa oss någon annan stanns. Jag dansade med min tjej ändå och när vi dansat sista dansen så följde jag med henne hem, Hon bodde högt  upp på fjärde vångingen, tror jag, hon arbetade som hembiträde hos en familj och hon vågade inte låta mig följa med in i lägenheten så vi fick sitta i trappen och snacka och vänslas lite. Efter en stund så kände jag att hennes tårar rann ner för hennes kinder och på mina kinder så jag frågade vad det var som hon tänkte på.Jag trodde inte att det fanns så fina killar, sa hon, det tyckte jag var underbart så jag föreslog att vi skulle byta adresser så vi kunde hålla kontakten, för jag skulle strax därefter åka hem till mitt hem i småland.. 
När jag kom hem så skrev jag ett brev till henne och talade om hur det var hemma och lite allmänt annat. Efter några dagar så kom det ett svar som var både roligt och vemodigt för i det såg stog det att jag behövde inte skriva mer för hon ville inte ha kontakt med mig för hon visste att jag inte skulle kunna vara henne trogen eftersom jag var en sån fin männniska så jag skulle få precis vem jag ville. Så slutade den bekanskapen. Det är inte alltid bra att visa vem man är, om man nu är så bra som jag är, för jag är nog bäst då eftersom andra säger.det
Väl hemma i växjö skulle jag gå ut på dans men innan så träffade jag en kille som hette rune, han sa att jag skulle ordna två tjejer alltså en till honom också. Jag fixade en till mig och så åkte vi till honom där han spelade med sin orkester. efter det så åkte vi hem till henne. Det var första gången som jag träffade henne men inte sista för vi lyckades framställa tre pojkar och en flicka

Kommentarer


Kommentera inlägget här: