kerlek.blogg.se

underbara ellos mail

Kategori: Allmänt

Hej käre Tage!
Ikväll besökte jag din blogg för första gången och blev alldeles Tagen!
Det är fint att läsa dina berättelser, dom fick mig att le och även skratta högt för jag kände igen dig så väl i texten.
Nu har du en ny trogen läsare som hoppas på många fler kloka ord och livsberättelser från både förr och nu.
Har du verkligen hunnit fylla 82? Det tror jag inte på! Du är mer medveten än de flesta i min ålder på vad som händer
runt omkring oss. Bara att du använder det omdebatterade ordet hen fick mig att le, om ändå fler var som du Tage!
Men nej det ska bråkas och förolämpas om något så positivt som en språkutveckling i rätt riktning.
Imorgon är det julafton och jag vet vad du tycker om det. Men mitt i all galenskap så kan man glädja sig åt det positiva,
få familjen samlad och ägna dagen åt ätande! Apropå mat så har jag de senaste åren varit vegetarian och har aldrig mått bättre,
både till kropp och själ. I våras tog jag kandidatexamen i design för hållbar utveckling, så jag är rejält insatt i ämnet nu!
Förresten, så använder jag inte den här e-postadressen längre, så det var en slump att jag såg ditt mejl ikväll. Använd hellre
[email protected] fortsättningsvis.

Kram på dig gamle vän och god jul!
Eleonora

Kommentarer


Kommentera inlägget här: