kerlek.blogg.se

en tragisk dröm

Kategori: Allmänt



Drömmar kan man inte styra dom bara kommer och går och har sina egan lagar. Dom flesta drömmar glömmer man men några få kan etsa sig fast i minnet och är så tydliga som om det vore verklighet.Denna drömmen börjar lite lustigt för helt plötsligt befinner jag mig vid en hållplats i Sandsbro, men den hållplatsen är inte där den gamla var utan den är ca 500 meter norr om och det är skog runt omkrig och lite sank.,  Inte kan det var många som stigit på här för gräset är inte nedtrampat det minsta.Jag märker att det är någon bakom mig så jag vänder mig om för att kolla. Och det var inte vem som helst, nej det var en dam som inte var av denna värld, hon såg ut mer som en ängel än något annat. Hon var i 25 till 30 år med en brun hy och med ett indisktliknande ansiktsform. Jag tänkte direkt, nu ska jag inte göra bort mig bara för att hon är så vacker så jag bestämde mig för att inte tilltala henne eller på annat sätt försöka få kontakt. Snart kom det ett tåg och inte var det något av dom senast modellern.  Nej det både rök och tuffade som tåg alltid har gjort förr i tiden. När jag kom in fick jag se att det av dom äldre modellerna även där, En lång korridor och små hytter, Jag öppnade dörren och det var ett tomt bord rätt fram, längre in satt det ett par i 50årsåldern.  När jag slagit mig ner så kom den sköna damen och frågade om hon fick sitta där. Naturligtvis hade jag inget mot det men fortfarande var jag tveksam till att tala med henne men efter lite funderande så tänkte jag att det är ju hon som har kommit till mig så varför ska jag inte säga något då, så började med att säga att jag kom från en föreläsning som jag hållit. Då avbrät hon mig och sa att jag vet för jag har också varit på den föreläsningen för jag följer dig överallt där jag kan och jag har sett och lyssnat på dig i tv många gånger och hört på dig i radio och jag tycker att dina ideer är så otroligt bra och jag kan inte få nog av det. Det värsta är att jag tycker inte bara om allt du tala för utan nu har jag fått ett lika stort tycke för dig också och det har verkligen skapat problem för mina föräldrar, som jag inte döljer något för, tycker att jag måste försöka koppla bort mig och bara hålla mig till mina ideer, men jag kan inte sa hon jag har blivit fast och jag vet nu inte hur jag ska ta mig ur detta. 

Min bästa vännina är nog allra värst och säger att jag måste glömma den gamle gubben och jag börjar förstså att jag kan nog inte ha det så jobbigt som jag har det, hon föreslog att vi skulle gå ut på ett diskotek så det gjorde vi. Vi fikade lite och tog lite starkt också men bara lite så att vi skulle bli lite gladare.
Vi fick dansa och vi hade det verkiligen rolig och jag blev bekant med en kille som var både snygg och trevlig, så nu tänkte jag har jag någon som kan ta bort den gamle fule gubben tage.
Han fick följa med mig hem och jag ordnade med så det blev lite fin musik också. Av någon anlledning så hamnade i sängen och vi kelade och gosade lite och jag tyckte att allt stämde perfekt, han försökte göra närmande och jag tyckte att det skulle vara så, men i samma ögonblick som han skulle tränga in i min kropp så kom jag till att tänka på dig och då bara skrek jag högt i högan sky, neeeeeej, och så förstörde jag det för oss båda och jag fick förklara hur det var och han var så fin så han förstod mig precis.
Och sen fortsätter hon, nu har jag blivit ännu mer uppbunden av dig och jag har inte längre några alternativ, men jag kan ju inte tvinga mig på dig, samtidigt som jag vill tala om för dig hur jag tycker och känner.
Men dina föräldrar och din vännina har ju alldelses rätt jag är ju för gammal och ful för en sådan ängel som du.
Då avbryter hon mig igen och säger, Jag bryr mig inte om din ålder och ännu mindre om ditt utseende för du har allt det andra med dina fina tankar, ditt djupa angagemang för dom svaga och kanske finast, din djupa känsla för kvinnor.
Nu vill jag vara helt ärlig och inte dölja något som jag känner. Jag önskar att jag finge leva med dig så länge som du lever om det så inte skulle vara mer än en vecka. Jag skulle också vilja ha ett barn med dig och om du skulle gå bort före mig så skulle jag se dig i detta barn och jag skulle älska denna lilla unge lika mycket som jag älskat och älskar dig.
Det är du som bestämmer och du gör som du vill, jag tar smulorna om inget annat.

Nu tutar tåget och en konduktör kommer in och säger att det stannar för dom som ska stiga av. Hon plockar ihop sina saker och går till dörren. När tåget stannat så säger hon, hej då vi kanske ses, självklart, säger jag och hon stiger av och vinkar till mig och jag gör lika dant och så börjar tåget tuffa på och när hon precis försvunnit från min blick så tänkte jag, man varför tog jag inte hennes adress eller telefonnummer, min dumme fjolle. Jag fick sådana negativa känslor så det går inte att i ord beskrivas, men då tänkte jag, hon kommer ju till mina föreläsningar, men hur ska jag kunna få tag på henne där, men det ordnar sig alltid, jag kan ju alltid göra ett speciellt medelande eller så kan jag vänta på henne utanför, så det ska nog gå bra.
Nu vaknade jag vilken mardröm.
Nu vet jag inte hur jag ska göra.
Ska jag gå ut och föreläsa om mina ideer och hoppas att det ska komma någon som är lika fin som min dröms ängel.
Kan någon komma med förslag och hjälpa mig för jag känner mig så hjälplös så jag klarar inte av det själv

Kommentarer

  • Gertie säger:

    JA det är inte utan att man kan säga att du är ganska hämningslös,,,,,,,,

    2013-02-25 | 07:08:42
  • tage schill säger:

    Det är inte jag som är hämningslös det är ju tjejen i drömmen som är det. Jag bara skriver det hon sagt till mig, Hade jag hittat på denna berättelse då hade ansvaret legat på mig men som det är nu så går jag helt fri, eller? Jag var lite tveksam om jag vågade skriva det hon sa ändå

    2013-02-27 | 15:37:15
    Bloggadress: http://Kerlek.blogg.se

Kommentera inlägget här: