kerlek.blogg.se

Verklighet som överträffar drömmen

Kategori: Allmänt

 
På kvällen den 9 augusti så ringer det en man till mig och säger att han heter Karl-Erik Skog och att vi har legat i militärtjänst i Jönköping tillsammans för över 60 år sen.
Det var inte utan att jag blev chockad, för jag trodde att han var död för länge sedan, men tack och lov så levde han och han fick för sig att ringa till mig också, underbart. 
Denne man var inte vem som helst, nej han var tyckte jag, en person som jag trivdes så otroligt bra med och han trivdes förmodligen bra med mig, för vi var alltid tillsamman, om det var  möjligt på fritiden. I tjänskten var vi intill varandra och på logimentet så låg han i den övre sängen och jag i den undre.
 
Att han nu hörde av sig betyder att vi ska träffas och tala om allt som vi varit med om under dessa 60 år. Det längtar jag efter och kanske är det så unikt att vi skulle offentliggöra det med radio, tv och alla tidningar, men det är kanske att gå för långt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: