kerlek.blogg.se

Ett mail

Kategori: Allmänt

Jaså har ingen talat om det för dig, men det är en lång historia och inte på långt så dramatiskt som det låter. Jag kommer förmodligen att leva i några år till, i sämsta fall några månader.

Konstigt med mig denna gång för jag tar inte till mig det på det upprörande sätt som jag brukar göra och den ångest som jag haft sen jag fick beskedet har jag skyllt på annat.

Jo det började när jag höll på att utforska min kropp och till min fasa upptäckte en ca 3 ggr 4 cm stor knöl i ljumsken, så jag kontaktade min husläkare och han kollade och konstaterade att det verkligen hade kommit en knöl på den stora knölen, Han skickade remiss till kirurgen. Men det lustigaste med detta var att efter ca två veckor så var den otäcka knölen(alltså den lilla knölen) helt borta, så jag åkte ner till vårdcentralen och sa att knölen var bort så att jag inte behövde utnyttja remissen längre, men efter samtal med en sköterska så övertalade hon mig att avvakta och invänta brev från dom. NÄr dom i sin tur undersökt och konstaterat att det var ett vanligt ljumskbråck så ville dom göra en operation. Innan dess så skulle jag ha ett förberedande samtal med en sköterska. det var den gången som jag åt lunch och såg den gråtande mannen.

Inom tre månader ska jag bli opererad lovade dom. Hoppas att vi träffas innan så att vi får ta farväl, eller göra avslut, i fall det skulle misslyckas med operationen. 

Hur har du det själv med ljumsken?

På tal om ljumsken så visar dom nästan alltid att det kommer ett omfattande regnområde in över västkusten och rör sig i nordöstlig riktning. Ur religiös synpunkt så kanske det har bestämts att ni ska prövas mer än andra, Man kan också tänka sig att han som styr har fått några lågtryck för mycket när alla andra fått lagom och så har han tänkt att dom kan lika väl ta dom också

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: