kerlek.blogg.se

Våra val

Kategori: Allmänt

Kan vi göra olika val.
Jae. Både ja och nej. En del kan göra dom flesta val medan det finns andra som inte har mycket dom kan välja på.
För min egen del så minskas valmöjligheten när jag har ångest och ju mer ångest jag har destu  mindre blir valmöjligheten. 
Den som är ung, rik, frisk och mycket begåvad har stora möjligheter att välja, har hen ett treligt sätt och kanske ser bra ut så ökar möjligheten att kunna välja en lämplig partner också. Men hur är det med den som är sjuk och fattig. Svaraet säger sig själv.
Jag är 82 år och frisk och tycker livet är kul. Det finns fördelar med att vara äldre också.
Jag jobbar på Preem och då lär jag känna många både kunder och personal. Om det är någon som visar sig trevlig och vill gärna tala med mig då vet jag att det inte beror på att jag ser bra ut, för jag jobbar med att hålla iordning och då kan man inte ha dom finaste kläderna och då är man långtifrån vacker. Jag vet att det är äkta känslor om det är någon som visar sin åmhet mot mig och det känns skönt. När man var i tjugoårsåldern fick man hela tiden vara på sin vakt och tänka om vänlighet och omtanke var ärligt menat.
Så visst är det finnt att vara gammal och det ser ut till att bli bara bättre och bättre.
Hur ska det sluta?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: